Stikkord

, , ,

Da har jeg altså hatt en måned med mindfulness. Jeg har etter beste evne levd mitt liv NÅ.

 Har jeg lykkes? Tja. Jeg hadde ingen forhåpninger om at jeg skulle klare full tilstedeværelse med alt fokus i øyeblikket. Målet har snarere vært å fiske meg inn når jeg merker at jeg er helt ute. Vende oppmerksomheten til nuet når jeg merker at tankene har vandret langt vekk et sted de ikke trenger å være. Det har jeg klart. Det er et ganske rundt mål som jeg var dømt til å klare.

 Jeg kunne sikkert fått det litt bedre. Blant annet så har jeg ikke fått til morgenmeditasjonen hver dag. Når klokka har ringt litt tidlig så har jeg blitt liggende å kose meg. Glemt meditasjonen. Det har vært dager hvor jeg har kastet meg inn i omstendighetene. Latt hendelsene bestemme hvordan jeg opplever livet mitt. Disse periodene har vart i flere dager før jeg har klart å fiske meg inn, puste dypt og være tilstede. I disse periodene har jeg helt glemt at fortid er fortid og fremtid er fremtid og at det egentlig bare er her og nå som er viktig.

 Likevel, av hele mitt skrøpelige sinn, fokuset på NÅ ønsker jeg og opprettholde.

 Grunn:

1)     jeg føler meg gjevt over roligere, har bedre kontroll og er mer i kontakt med meg selv og min egen magefølelse

2)     Denne måneden har jeg følt mye uro og usikkerhet. Jeg tror ikke det har noe å gjøre med dette prosjektet. Det er mer et resultat av ytre omstendigheter og at konstellasjonene rundt meg endres. Jeg lurer på hva som skal skje? Tilstedeværelse gir meg større ro og følelse av kontroll. Litt mer skipper på egen skute.

3)     Jeg hører magefølelsen bedre og den roper høyere varsko i grumsete terreng. Helt konkret var jeg oppe i en situasjon hvor jeg holdt på å bli lurt. Magefølelsen var veldig sterk og sa veldig høyt at jeg måtte passe meg. Slik banet jeg frem en bedre kurs i det jeg holdt på med.

4)     Jeg har også en følelse av å organisere dagene bedre. Jobbe smartere og få ting unna. Jeg har et mer realistisk bilde av hva jeg kan få til i løpet av en dag. Jeg planlegger mer og og jeg rydder mer. Alt blir i grunn mer oversiktlig

 Alt i alt et vellykket prosjekt som jeg skal jobbe videre med. Er dedikert.