Stikkord

, , , ,

Livsdesign handler om hvordan vi velger å leve livet vårt.

 

Jeg ønsker å formidle en sunn livsstil som er mulig og helt realistisk å kombinere med et normalt liv som kan inkludere venner, jobb og familie.

 

Jeg har i mange år vært opptatt av hvordan vi mennesker er skrudd sammen.  Dette har jeg studert på mange måter. Jeg har gått på høyskole og universitet, tatt coaching utdannelse og lært mye teori om mennesker.

 

Det har likevel vært livets skole som har vært det viktigste studiet i denne prosessen.  Jeg har i perioder hatt store problemer med å komme videre, ta det neste steget og stå frem i solen.

 

Jeg har testet ut,  forsøkt på nytt, forsøkt på nytt igjen, forsøkt noe annet når det det jeg gjorde ikke fungerte, så har jeg  gått videre og forsøkt noe helt annet. På denne måten har jeg kommet meg videre, kommet meg ut av sirupen som jeg har stampet i.

 

Jeg blir ofte spurt om hva jeg gjør for å holde en stabil vekt og hvordan jeg får til regelmessig trening. I bloggen forsøker jeg å svare på disse spørsmålene.

 

Temaene jeg konsentrerer meg om er Supermat, et liv med lite sukker, trening, mindfulness.

 

Supermat er en enkel og rask måte og skaffe seg viktige næringsstoffer. Du kan enkelt starte dagen med en dose supermat som du kan dra fordeler av hele dagen.  Kutter du sukkermengden og i tillegg  sørger for regelmessig mosjon vil overskuddet komme ganske raskt. I tillegg er det viktig å leve i nuet, kjenne etter, lytte og leve i pakt med kroppen og dens signaler. Forsøke å leve rundt det som er viktig og skrelle bort det uvesentlige.

 

Når jeg ikke blogger og skriver så er jeg samboer og mamma til to jenter på  7 og 13 år. Jeg trener en del, med litt forskjellig, men mest jogger jeg. Ellers har jeg kajakk som jeg padler med i indre Oslofjord. Jeg driver også med yoga og ski, både langrenn og slalom. Men det morsomste akkurat nå er å gå så fort som mulig fremover inn i skogen. Jeg jobber også 80% som miljøterapeut  i Oslo kommune.

 

Håper du liker bloggen min  og legg gjerne igjen  en liten melding. Jeg vil svært gjerne høre fra deg.