Stikkord

, , , ,

Jeg vil så gjerne skrive. Jeg ønsker å uttrykke meg gjennom penn og papir og min fantastiske macbook. Jeg ønsker å snakke med et publikum og meddele meg gjennom bokstaver og ord.

Der jeg før hadde masse issues og skrivesperrer i øst og vest er det nå mest vanen som holder meg igjen. Jeg trenger en forpliktende holdning til hele skriveprosjektet. Jeg må holde det i gang.  Jeg må sende motstand vekk, gripe det med hendene og kaste det bak meg.  Ja, kaffe er hyggelig men kan nytes mens jeg skriver og ikke bare i sofaen med et koselig magasin. Ja, mailen er viktig og etter skrivingen kan jeg sjekke den. Fokusere på skrivingen og sette alle forstyrrelser til side.

Jeg ble ganske inspirert C´est la vie og hennes skriveutfordring på Camp NaNoWriMo. Så da jeg så at Leo Babauta skulle ha en skriveutfordring i  mai så snudde jeg meg rundt og ble med.

Denne måneden  er det like forpliktende å skrive som å gå på jobben, som å få barna opp og på skolen, like forpliktende som å jogge og alle andre daglige fjøremål som jeg har gående.

Leo Babauta er en blogger som jeg har veldig sansen for. Han skriver om minimalisme, hvordan gjøre livet enklere, hvordan endre vaner og hvordan leve et liv i mindfulness. Bloggen hans har 1 million lesere og han livnærer seg med å holde forskjellige kurs på internett, skrive bøker og å være journalist. En veldig inspirerende mann.

Denne måneden skal jeg ha som vane å skrive. Hver dag. Det kan jeg klare.