Stikkord

, , ,

De siste månedene har vært preget av lysten etter å finne noe nytt. Joggingen ble en smule kjedelig og jeg trengte et avbrekk. Langrenn er ganske naturlig å tenke på, siden jeg ikke liker treningssentre og kollektiv svetting. Jeg vil helst ut i frisk luft.

Jeg har klokketro på at en viktig ingrediens når det gjelder å få til trening er å ha det gøy. Variasjon og følelsen av å utvikle seg er helt nødvendig for å motivere seg over dørstokken. Da en venninne spurte om jeg ville være med på skiteknikk kurs så svarte jeg ja med en gang. Jeg lånte et par ski og fikk de skikkelig smurt. På kurset lærte jeg hvordan det skal gjøres og hei hvor det gikk unna.

Langrenn ble altså nøkkelen til mer variasjon i min egen treningssituasjon. Jeg vet at ingenting er mindre nytt enn langrenn. Likevel så er det det det er. Veldig ofte så er det aller beste å bygge videre på det som allerede finnes. Skiteknikken fantes i bunnen, etter blant annet tre ski kurs i barnehagen. Det var ikke nødvendig å begynne helt på nytt. Bare bringe noe nytt inn i det som allerede var der.

Slik tror jeg det kan være på mange av livets arenaer. Når vi tror vi har behov for noe nytt så er det ofte bedre å bygge videre på det vi allerede har.

Langrenn