Stikkord

, , , , ,

Jeg er midt i det. Ingen sukker hele måneden. Ingen glede, ingen moro, og………

Nei, bare tullet. Det går kjempebra. Søtsuget har ikke vært veldig stort. Jeg har begynt å venne meg til et liv uten sukker. Det er overhodet ikke slik som den første gangen jeg gikk en måned uten sukker. Da tenkte jeg kontinuerlig, i to uker, på det søte.

Nå nyter jeg det i mye større rad. Jeg kjenner at overskuddet og konsentrasjonen kommer krypende. Sukkersuget ligger i bakgrunnen, men er veldig dempet.

Jeg fikk denne boken til jul.

Den har gått unna som varmt hvetebrød de siste månedene og med god grunn. Jeg er fan.

Jeg har laget bounty ganske mange ganger nå. Jeg tillater meg å dele oppskriften og håper at Cecilie Theiste-Bratli tilgir meg.

  • Kokosmelk
  • 2 ss kaldpresset kokosolje
  • 2 ss sukrinmelis
  • 150 – 200 g kokos
  • 200 – 300 g mørk sjokolade

La kokosmelken stå litt i kjøleskapet slik at den skiller seg. Smelt så den stivnede delen i en kjele sammen med kokosoljen. Pass på slik at det ikke blir mer enn 40 grader. Rør så inn sukrinmelis  og deretter kokosen.

Kle en brødform med plastfolie og smør bountymassen utover i formen. La det stå 1-2 timer i kjøleskapet til massen har blitt stiv.  Så varmer du mørk sjokolade i et varmebad. Ta ut kokosmassen og del den i passe store stykker. Dypp så hver bit i sjokoladen. Legg bitene på et brett som er dekket med matpapir og la de stå i kjøleskapet til de har stivnet.

Når du har spist disse bountyene en gang vil du aldri mer ønske å spise de bountyene som er å få kjøpt i butikken.