Stikkord

, , , ,

Det er nyttår og enhver blogg med coaching som tema må ha en slags oppsummering av året som har gått og en liten titt inn det nye året. Et nytt år er en slags magisk grense som påkaller tanker rundt hva som gikk bra og hva som ikke funket. Dette blir en total navlebeskuende oppsummering av meg og bloggen min.

 

 

2011 vil for meg være det året hvor jeg endelig klarte å ta ut noe av det jeg sitter inne med. Jeg startet denne bloggen, jeg gikk fra å være kun forbruker til også å kunne produsere noe selv. Et bitte lite skritt for menneskeheten. For meg et gigantsteg og en happening som gir grunn til å starte tidsregningen på nytt.

Egentlig så begynte jeg å blogge i januar. Da var jeg veldig entusiastisk og annonserte for mange jeg kjenner at jeg var i gang. Nedturen var derfor enorm da jeg etter hvert forsto at det ikke gikk på det domenet og at de tekniske problemene ikke lot seg fikse. Jeg gikk en liten tur ned i kjelleren før jeg i august startet på nytt domene med blanke ark og tegnestifter tel, som en kjent kar ville sagt det.

Det er litt vårslepp her i huset og den stemningen kommer til å vare lenge. Jeg lever litt sånn som når kuene endelig slipper ut av fjøset om våren. Med spark til alle kanter og energi som peker i alle retninger.

Det vil ta lang tid å forklare hvorfor det har vært så vanskelig for meg og gjøre denne endringen i livet mitt. Jeg tror heller ikke det ville være særlig interessant å lese om. Jeg tror og er vel egentlig ganske sikker på at det som er interessant er hvordan jeg kom over alle sperrene som jeg møtte på veien. Det er det jeg skriver blogg om og jeg håper det treffer noe hos andre som leser det.

Jeg gleder meg til jeg etter hvert kan ta ut flere prosjekter som jeg går svanger med og lurer på hvordan jeg skal få satt av tid til alt sammen.

Jeg ser at bloggen kan bli bedre. Det er nødvendig og fortelle mer om meg selv, vise mer hvem jeg er og gi mer av meg selv. Litt mer bilder og litt mer markedsføring av bloggen. Men grunnfjellet i bloggen vil fortsatt være psykologi og coaching.

Jeg synes generelt at nyttårsforsetter er noe tull. Jeg tror det blir litt som nyttårsraketter. De skytes opp med stor kraft og masse energi. Så lyser de opp på himmelen, flott og vakkert. Så svinner kraften ut og nyttårsforsettet dør og vi ser aldri noe mer til det. Jeg har mer tro på langsiktighet og mål med forankring i en større plan.

Likevel, nyttårsforsetter kan være litt gøy og jeg har planer om å iverksette et. Det skal jeg skrive om i neste blogginnlegg. Først skal jeg skåle i rosa sprudlevann og danse inn det nye året.

Godt nytt år