Stikkord

, , , ,

Oprah Winfrey har sagt at hvis hun kun skal nevne en ting som har endret livet hennes så var det at hun skrev daglige lister over det hun var takknemlig for.

Erik Thorstvedt har sagt at skriver du ned 5 ting hver dag som du er fornøyd med så er du en mye lykkeligere person som et par måneder. Det fikk han ut av sofaen, bokstavlig talt. Da han var ferdig som fotballspiller lå han en periode der hele dagen. Fokuset på det som var bra fikk han opp igjen.

 

 

Her er min liste over ting jeg er takknemlig for i dag.

  1. Det snør, det snør. Tideli bom. Jeg vet om mange som føler som meg. Vinteren er (kanskje) her. Nå kan vi leke oss, julen er her og alt er lysere.
  2. Wimp. Jeg har alltid vært sånn halv-musikk-interessert. Det betyr at jeg har satt pris på å høre musikk og oppdage ny musikk. Problemet er at jeg ikke har vært nok interessert til å oppsøke musikken. Jeg har oppdaget musikken når den har kommet til meg. Det har skjedd når artisten/bandet har blitt store. Nå har jeg massevis av musikk rett inn på datamaskinen min. Jeg har spillelister i fleng og jeg får høre mye ny musikk. Og alt kommer på en måte rekende på en fjøl.
  3. Familien min og særlig barna. Jeg får aldri nok og takker hver dag for at jeg får være sammen med dem
  4. Skrivingen, bloggen og historiene jeg har i hodet. Jeg elsker muligheten jeg har til å sette meg ned og gå inn i mitt eget univers.  Det er det som gjør livet mitt magisk.
  5. Superfood og trening. Det gir overskudd hele tiden og mulighet til å løfte blikket utover de daglige gjøremål.

Takknemlighet er kraftfulle saker. Det har potensialet til å forandre livet ditt. Når du viser takknemlighet for det du har i livet så lærer du og ikke ta alt for gitt. Og du sender signaler til underbevisstheten og universet at du fortjener mer av det samme. Det du fokuserer på får du mer av.