Stikkord

, , , ,

”Før du har fått sukk for deg har det gått 10 år.”

Venninnen min ser på meg. Tiden går bare så altfor fort. Hun har brukt tiden sin godt men er slått ut av hvor fort den går.

Og hun har rett. Hva skjedde egentlig? Borte er 10 år og det føles som det var i går.

Dette innlegget er en påminnelse om at du har ikke tid til å ha livet på vent. Du har ikke tid til å vente med det du egentlig skal gjøre. Vente til barna har blitt store, til du har en bestemt utdannelse, fått fast jobb, blitt tynn, fått en kjæreste eller tatt oppvasken og bla, bla, bla.

Hva gjorde du for 10 år siden? Hva har du gjort i mellomtiden? Har du gjort det du egentlig skulle? Har du utsatt det du egentlig ville på grunn av, bla, bla, bla, noe av det som står overfor?

Svupp så har det gått 10 år. For 10 år siden var jeg 30 år. Nå er jeg 40 år. Det er to helt forskjellige utgangspunkt.  Jeg har gått fra å være ung til å være en av dem midt i mellom. Jeg har et annet nedslagsfeldt og jeg har 10 år mindre til å bruke til det jeg egentlig skal gjøre. Brukte jeg tiden bra? Hadde jeg riktig fokus. Spørsmålene sitter som kuler i mellomgulvet. Kan jeg leve med det jeg gjorde?

For to innlegg siden skrev jeg om hvordan det er mulig å komme videre når vi sitter fast. Måten er å ta små skilpaddeskritt. Stå opp hver morgen og gjøre litt. På den måten lever du litt mer. Da har du små øyeblikk hvor du er fri og du er bare deg. Små øyeblikk som forandrer deg og løfter deg opp.

 

Skriv ned små ting som kan ta deg nærmere det du egentlig vil. Eksempler på dette kan være:

 

  • Bytte ut lys sjokolade med mørk sjokolade
  • Starte en blogg  🙂
  • Ta et bilde hver dag
  • Rydde 5 minutter hver dag i haugen med papirer
  • 5 minutter med yoga hver morgen
  • En halv time med skriving hver dag
  • Ta en salgstelefon om dagen

På denne måten vil du om 10 år kunne se deg tilbake og vite at du fikk gjort mye, at du forandret livet ditt og tok det til et helt annet sted.