Stikkord

, , , ,

Her sitter jeg og skriver innlegg når jeg egentlig skulle trent. Har fri fra jobben i dag og tanken var å jogge en tur rett etter at yngstemann var levert i barnehagen. Men så hadde jeg diskusjoner med meg selv i morges. Og den gikk omtrent slik:

–          Jeg har ikke tid til å trene i dag

–          Tenk på alt jeg skal rekke

–          Det er mye viktigere å skrive innlegg på bloggen.

–          Jeg kan trene i morgen

Motargumentet var fattig og ikke nok til å stå imot presset om å la være

–          Hvis jeg utsetter treningen til i morgen så blir neste gang jeg skal trene neste uke. Det er for lang pause.

Det ble altså ikke noe trening. Og her jeg sitter med en kaffe og spiser grov kjeks og lurer jeg på hvorfor jeg trener.

Jeg trener mye fordi jeg ønsker å være slank og se bra ut.

Men det er faktisk ikke hele grunnen.

–          Å ha en veltrent kropp gir meg en følelse av deilig velvære.

–          Det gir meg mer overskudd til å klare hverdagen og alt den fører med seg.

–          Jeg får gjort mer.

–          Jeg får bedre humør

–          Også føler jeg mestring.

Listen over argumenter for å trene begynner å bli lang. Selvfølgelig skal jeg trene. Jeg har fri i morgen også og da skal ut og løpe med påfølgende yoga/styrketrening.